*The economic and social reserch insutitute in Japan released the quarterly estimates for GDP from July to September in 2017. The Japanese *real GDP growth rate is estimated to 1.4% in the fiscal year 2017. Nikkei Asian Review announced that it thanks to factors like strong exports and businesses investing in labor, saving measures. The 1.4% figure is the average of 10 private-sector economists' forecasts. It would mark a third straight year of positive growth.
How about a *personal consumption? Black Friday sale campaigns, which originated in the US are gradually *taking root also in Japan, with *retail giants Aeon and Rakuten offering various promotions to lift revenue during the lull ahead of the nation's traditional year-end sales season in December.
The other day, Fukuoka Softbank Hawks' victory parade was held in Fukuoka city. The Championship celebration sales are held in lots of shops and departoment stores. I hope that increasing of personal consumption will have achieved in Japan.
*The economic and social reserch insutitute 内閣府 経済社会総合研究所
*real GDP growth rate 実質GDP成長率
*fiscal year 会計年度、事業年度
*personal consumption 個人消費
*taking root ~in 根を張る(この場合だと、収益をあげる)
*retail giants 小売業大手
*lull 小康、おさめる
内閣府 経済社会総合研究所の発表によると、2017年7月期から9月期の実質GDP成長率は1.4%と推定されています。日経アジアレビューは、この数値は輸出の増加や企業の労働力や設備投資の増減などの要因により、2017年度の民間部門の経済学者の予測の平均値であるとされていますが、3年連続でのプラス成長を遂げています。
では、個人消費についてはどうなのでしょうか?アメリカを起源とするブラックフライデーのセールは、日本の大手小売業者であるイオンや楽天といった会社によっても開催され、12月の毎年恒例の年末商戦を前に日本でも徐々に根強いものとなってきています。先日、福岡市内では福岡ソフトバンクホークスの優勝パレードも行われ、たくさんの店舗やデパートでは優勝セールがおこなわれました。日本の個人消費が今後も着実に伸びていくことを願います。
Harumi Miyahara